کاغذ a4

قیمت کاغذ a4

کاغذ a4

قیمت کاغذ a4

پخش و فروش عمده کاغذ a4 به بهترین قیمت ارسال برای شهرستان ها

گراماژ-کاغذ-چیست-what-is-paper-heating

سه شنبه, ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۱:۵۷ ق.ظ

گراماژ کاغذ

گراماژ کاغذ اصطلاحی است که برای اندازه گیری وزن کاغذهای مختلف به کار برده میشود . در هر صنعت و صنفی که باشید و نیاز به استفاده از کاغذ داشته باشید , اطلاع از گراماژ کاغذ میتواند مفید واقع شود . کاغذهای تحریر , کاغذهای الوان , کاغذ گلاسه , کاغذ کرافت و ... همه گی دارای گراماژهای مخصوص به خود هستند و معمولا از گراماژ 38 گرم شروع شده و بالاتر میرود . لازم به ذکر است که هرچه گراماژ کاغذ بالاتر رود کیفیت مرغوی تری را دارا میباشد و به مراتب قیمت آن نیز بیشتر میشود .
اما قبل از اینکه به بررسی گراماژ کاغذهای مختلف بپردازیم ابتدا تعریفی از گراماژ کاغذ را به شما ارائه میدهیم . به زبان ساده هنگامی که گفته میشود گراماژ کاغذ a4 برابر با 80 گرم است , به این معنی است که یک مترمربع از این کاغذ دارای جرمی برابر با 80 گرم است . بنا براین گراماژ هر کاغذ تابعی ریاضی از جرم و مترمربع است . به عنوان مثالی دیگر وقتی میگوییم که گراماژ کاغذ a4 برابر با 70 گرم است , بدین معنی است که یک مترمربع از این نوع کاغذ وزنی معادل با 70 گرم دارد .

گراماژ کاغذ تحریر

قبل از آن که اقدام به خرید و استفاده از کاغذهای تحریر در دستگاه های چاپ خود کنید , ابتدا باید گراماژ کاغذ خریداری شده را بدانید . دستگاه های کپی و پرینترها به ضخامت و گراماژ کاغذ استفاده شده حساس میباشند و چنانچه این نکته را رعایت نکنید به مرور زمان دستگاه کپی و یا پرینتر مورد استفاده شما آسیب جدی میبیند .

گراماژ کاغذ a4

کاغذ تحریر موارد استفاده فراوانی دارد , ادارات و سازمان های دولتی , موسسات آموزشی مانند مدارس , انتشارات و حتی مصارف شخصی و خانگی نیز همگی نمونه هایی از کاربرد کاغذ تحریر میباشد . کاغذ a4 , کاغذ a3 , کاغذ a5 از جمله کاغذهای تحریری میباشند که همه ما کم و بیش با آن ها آشنایی داریم . کاغذ تحریر با گراماژ 80 گرم بیشترین استفاده و مصرف را در ماشین های اداری دارد . اکثر دستگاه های کپی و پرینترها به گونه ایی طراحی و ساخته شده اند که به وزن کاغذ تحریر مورد استفاده حساس میباشند . کاغذ a4 با گراماژ 80 گرم مناسب ترین و مرغوب ترین نوع کاغذ برای استفاده در پرینتر و دستگاه کپی شما میباشد و نسخه های چاپی آن ها کیفیت به مراتب بالاتری را به دست میدهند .

گراماژ انواع کاغذ

علاوه بر کاغذ a4 با گراماژ 80 گرم , یک نوع دیگر از کاغذ a4 در بازار موجود است با گراماژ 70 گرم که در استفاده از آن باید دقت لازم را داشته باشید . در صنعت چاپ بیشتر از کاغذهای با گراماژ 60 گرم استفاده میشود . البته برای تشخیص اینکه گراماژ کاغذ خریداری شده چند گرم است , میتوانید بسته کاغذ خریداری شده را وزن کنید که در مورد کاغذ با گراماژ 80 گرم , وزن بسته کاغذ در حدود 2495 گرم میباشد . علاوه بر کاغذهای تحریر , سایر کاغذها نیز گراماژ مربوط به خود را دارند , نظیر کاغذهای جلدی 175 گرمی که گزینه مناسبی برای چاپ کارت پستال ها , پوسترها و منوها میباشد . از کاغذهای اندکس 165 گرمی نیز در امور چاپی , جلد پوشه ها و جزوه ها استفاده میشود .

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۱۶

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی