کاغذ a4

قیمت کاغذ a4

کاغذ a4

قیمت کاغذ a4

پخش و فروش عمده کاغذ a4 به بهترین قیمت ارسال برای شهرستان ها

مراحل-تولید-کاغذ-paper-production-process

دوشنبه, ۸ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۰۲:۰۴ ب.ظ
 

نحوه تولید کاغذ

کاغذ از زمان های بسیار دور مورد استفاده فزابشر برای ثبت و نوشتن به کار برده شده است , صرف نظر از اینکه برای نخستین بار کاغذ توسط کدام کشور و به چه شکل ساخته شده است . امروزه اما کاغذ به شکلی گسترده و به منظورهای فراوان توسط اشخاص , ادارات , سازمان ها ی خدماتی و رفاهی و ... به کار گرفته میشود . همین گستردگی استفاده و نیاز روز افزون به کاغذ و کمبود منابع طبیعی اولیه برای تولید کاغذ , بحث بازیافت کاغذ های مصرف شده , بیش از پیش مد نظر سازندگان و تولیدکنندگان آن قرار گرفته است .
ماده ی اصلی و خام مورد نیاز برای ساخت کاغذ چوب است . (کاغذ را می توان از نیشکر ؛ پنبه و گندم نیز تهیه کرد) . فقط ساقه و تنه ی محکم درختان تنومند برای تهیه کاغذ مناسب است . افزایش روز افزون بریدن درختان جنگل ها , آسیب جدی به طبیعت و جنگل ها وارد کرده است . هر چند که کاشت درخت های جدید به جای درختان قطع شده , تا حدودی توانسته است این مشکل را مرتفع کند , اما به دلیل زمان بر بودن , این مساله خیلی چاره ساز نمیباشد .

همین مسایل و مشکلات زیست محیطی در تولید کاغذ , باعث شده که علم و تکنولوژی فرایند بازیافت کاغذ , با سرعت بیشتری دنبال شود . در بازیافت کاغذ , ابتدا کاغذهای باطله و مصرف شده را به شیوه های گونا گون جمع آوری کرده و سپس توسط مواد شیمیایی مناسب , جوهرهای پخش شده بر روی کاغذ ها را از بین میبرند , سپس کاغذها را دوباره با آب و مواد شیمیایی مخلوط کرده تا خمیر کاغذ به دست آید . لازم به ذکر است که کاغذ مرغوب , همان کاغذی است که از تنه درختان و الیاف گیاهی برای نخستین بار در کارخانه های کاغذ سازی ساخته میشود . 

کارخانه کاغذ سازی

تولید کاغذ

همان طور که اشاره کردیم کاغذ مرغوب و با کیفیت از چوب درختان ساخته میشود . در ابتدا برای ساخت کاغذ اقدام به بریدن تنه درختان جنگل میکنند . کاغذ های وارداتی که کیفیتی مرغوب تر دارند , حاصل برش درختان در کشورهای شرق آسیا و مخصوصا اندونزی و مالزی میباشد که جنس الیاف به دست آمده از برش درختان آن ها مرغوب میباشد . پس از برش کاغذ , الوار به کارخانه های کاغذ سازی حمل میشوند , در کارخانه توسط دستگاه های مخصوص پوست الوار درختان کنده میشود و به اصطلاح آن ها را چیپس میکنند .
پس از آن اقدام به خمیر کردن و رنگبری چیپس ها میکنند که در این فرایند از انواع رنگبر مانند آب اکسیژنه استفاده میکنند . در کاغذ هایی که برای رنگبری آن ها از آب اکسیژنه استفاده میشود , کاغذ تولید شده به نور و گرما حساس میشود رنگ آن عوض میشود , حتما تا به حال کاغذ a4 مورد استفاده و قدیمی را دیده اید که رنگ آن عوض شده است .
در ساخت کاغذ مرغوب و با کیفیت از اسید نیز استفاده میکنند , چرا که این کار باعث میشود رنگ کاغذ مقاوم به نور و گرما شود و هم چنین انعطاف پذیری کاغذ را بالا میبرد . پس از این مراحل خمیر کاغذ را خشک میکنند و اقدام به تهیه رول های کاغذی در اندازه و ابعاد مورد نیاز بازار میکنند .

کاغذ a4 مرغوب

انواع کاغذ

پس از تولید کاغذ در کارخانه و ساخت رول های کاغذی بزرگ , اینک نوبت به ساخت انواع کاغذ میرسد . بیشترین و پرمصرف ترین نوع کاغذ که همه ما نیز با آن آشنایی داریم , همان کاغذ تحریر و یا کاغذ چاپ است که بیشتر در ادارات و سازمان ها , انتشارات , مکان های آموزشی و تجاری کاربرد دارد . کاغذ a4 , کاغذ a5 , کاغذ a3 نمونه ایی از کاغذهای تحریر هستند که بر هر دو طرف کاغذ امکان چاپ و نوشتن وجود دارد .
مهم ترین مساله در انتخاب کاغذ تحریر , کیفیت و مواد به کار رفته در ساخت آن و هم چنین نوع برش کاغذ میباشد . یک کاغذ وقتی میتواند انتظارات ما را براورده کند که ویژگی ها و کیفیت آن در هنگام ساخت و تولید به دقت کنترل و محاسبه شود . ویژگی هایی نظیر ماده سازنده کاغذ و گراماژ کاغذ که میزان جرم در واحد سطح میباشد و هر چه خالص تر باشد کیفیت کاغذ به مراتب بیشتر است و در برابر ضربه و پاره شدن مقاوم تر است . داشتن سطحی صاف و براق به خصوص در امورات چاپی , دومین خصوصیت بارز یک کاغذ تحریر میباشد که نقشی تعیین کننده در انتخاب و خرید کاغذ دارد .
خصوصیت بعدی یک کاغذ تحریر مناسب برای چاپ و نوشتن ویژگی های بصری کاغذ مانند رنگ , شفافیت و میزان ماتی کاغذ است . کاغذ کتاب , کاغذ مورد استفاده در چاپ خانه ها و کاغذ هایی که برای چاپ مجله و سررسید استفاده میشوند همه گی از نوع کاغذ تحریر است . 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۲/۰۸

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی